söndag 30 juni 2013

Lat 66°08648 Long 22°06767

Här ligger ett ställe som jag tycker om. Mycket om.

Här finns inget rinnande vatten, ingen el, ingen wc.

Här finns sol, regn, åska, fisk, myror, myggor, humlor stora som helikoptrar, en vattenpump.

Det finns stugor, tält- och husvagnsplatser. Det finns utedass och bastu. Grillplatser och ved.

Här finns lugnet och min off-knapp.

En massa sköna människor som alltid hjälper till när man behöver. Människor att äta mat med och att bara vara med.

Även denna helg har jag campat här. Som sist, kikade solen fram när det var dags att köra hem.

Jag kör bl a genom Niemisel, Niemiholm, Prästholm, Böle och Krokträsk. Så otroligt vackert! Grönska, röda stugor med vita knutar. Vedhögar på gårdarna som ligger och torkar och ska travas, traktorer som brummar längs vägen och doftar gödsel. Kaffedrickande ute på altanerna och samtal på trappan in till husen. Bagarstugor.

Ett böljande landskap där inga hårda kanter finns.

http://www.lulea.se/uppleva--gora/friluftsliv--natur/stora-stentrasket.html

Detta är ett av mina mitt happy place!

Du är välkomen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar