fredag 12 juli 2013

Bästa fredagen...

Dagen idag:

Frukost bestående av kaffe och macka med majonäs, kräftrumpor och ägg. 

Måleriets 12:e dag går som en dans, höger axel har domnat lite smått och jag har fått in rytmen och flödet. Jobbar på, glömmer tid och rum. 

Bearbetar och löser problem i penseldragen.

Sonen kommer hem efter arbetsdag 2. Svart i nyllet efter bilning och rensning i energiverksugn. "Har du använt munsskydd, skyddsskor och hjälm?" frågar jag. 
"Men självklart" får jag till svar. Glad och nöjd berättar han om dagen och jag ser att han mår gott över sin insats. Arbetslivet har börjat. På riktigt. Han kliver ur arbetskläderna och rakt in i duschen.

Sambons son kommer över. Kramar. Alla barn under mitt tak.

Jag tar en lång och varm dusch. Skrubbar bort färg och svett. Tar på mig golukt och fönar håret. Klär mig i annat än målarskläder.

Sushi till middag. Lång tids längtan är över.

Barnen drar ut på festiviteter.

Samkväm med goda grannar, nyss hemkomna från Spanien. Berättelser om upplevelser. Skratt och allvar.

Ljudet från Hamnfestivalen som ekar i nejden.

Sängdags.

Sonen hemma. Safe and sound.

Jag mår rätt bra. Mig fattas intet just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar