söndag 6 januari 2013

Det är nu det börjar...

Arbetsdag imorgon efter två veckors ledighet. Den första på detta året. Det känns bra. Börjar nästan klösa längs väggarna...

Åter till rutiner och vardag.

Nu börjar arbetet och upplägget under år 2013 och detta ser jag verkligen fram emot! Nya saker att upptäckaoch lära mig, människor att lära känna och att lära känna bättre.
Jag kommer nog att göra nya misstag som jag får lära mig av, jag är ju inte felfri.

Det fackliga arbetets målsättningar ska förhoppningsvis uppnås, annars är det bara att ändra vägen på kartan för att nå fram.

Min personliga målsättning handlar bland annat om att må bra. Må bättre. Orka mer. I kropp och själ. Det ska jag unna mig och mina nära och kära, vänner och bekanta och alla andra som jag träffar och ska förgylla tillvaron för. Det behöver jag för att möta påfrestningar. För att hålla ut, hålla om, hålla av och hålla i.

Jag sitter och läser om olika kostråd och dieter. Det finns många vill jag lova!

Motion..jag minns den där reklamen som var på TV där två ca 90-åriga tvillingsystrar sa: "Det har ingen betydelse vad man gör, huvudsaken är att man gör något!" Det var ett bra säg.

Tror att jag tar och äter lite salt- och vinägerchips medan jag funderar...

2 kommentarer:

  1. Hallå Zara!
    Ska köra min form av diet under en månad, på prov, vilket innebär -godis, fika och alkohol + träning och promenader, ett litet test för att se om min dallriga mage eventuellt kan omformas en smula :)
    Fridens

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja Ellen, vackert skinn ska ju hållas sträckt! Lycka till med dieten;)!

      /Zara

      Radera