onsdag 30 januari 2013

Stormar viner runt husknuten...

...och snön vräker ned i Luleå och längs norrkusten. Nu känns det som om jag inte skulle bli förvånad om en isbjörn skulle dyka upp utanför fönstret.

Idag har jag varit till Piteå och träffat privatanställda personliga assistenter tillsammans med mina fackliga kollegor. Vi har samtalat med de anställda och deras arbetsgivare om kollektivavtal, medlemskapets värde, försäkringar och arbetsmiljö.

Ett mycket bra möte som resulterade i 6 nya medlemmar och ett arbetsplats- och skyddsombud!

Vi fick till oss frågor att återkomma till så nu gäller det att återkoppla till medlemmarna och stötta det nya ombudet i arbetsmiljöarbetet tillsammans med arbetsgivaren.

Jag är nöjd med denna dagen och jag är så glad att jag har fina fackliga kollegor!

Nu är det tid för vila och lugn och ro. Imorgon väntar nya utmaningar och fackligt arbete samt ett rejält motionspass med snöskyffeln!

Ha det gött och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar