fredag 8 augusti 2014

Förändringens vindar blåser

Så har sommarsemestern nått sitt slut. Fyra veckor har passerat i en rasande fart.

Jag har badat, solat, latat mig, varit ute i naturen, umgåtts med vänner, nära och kära. Det blev till och med lite målar- och oljearbete utfört på huset.

Batterierna är laddade.

Det är bra det för i höst blåser förändringarnas vindar som kräver målmedvetenhet, tålamod och styrka. Det är val till riksdag, kommuner och landsting i höst och ingen vet vad resultatet blir.

Kampen fortsätter.

Kampen för rätten till heltid, bra arbetstider, en arbetsmiljö som är säker och trygg,en god hälsa, tillräcklig bemanning, en sjukförsäkring värd namnet samt en skälig a-kassa.

Kampen mot utnyttjandet av visstids- och timanställningar.

Kampen mot främlingsfientlighet. Kampen mot rasism och nazism.

Kampen för välfärden. Den goda välfärden. En välfärd där alla ska kunna känna sig trygga.

Min första arbetsvecka kommer att innehålla skyddsronder. Jag ska även träffa privatanställda personliga assistenter under flera arbetsplatsbesök. Jag kommer att färdas många mil i vårt vackra Norrbotten.

En bra start. Jag börjar där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar