fredag 17 augusti 2012

Att försöka svänga ihop en kulinarisk anrättning när man är förkyld är inte det lättaste.
Med värkande tandben, nästäppa, hosta, huvudvärk och feber har jag inte orkat gå och handla. Då jag öppnar skafferi, kyl och frys med höga förväntningar hittar jag grytbitar, majskolvar, krossade tomater och kryddor.
"Ah", tänker jag, "jag gör en hot gryta som gynnar tillfrisknandet" då vi är två som snorar i familjen.
Sagt och gjort, jag svänger ihop allt med tre rågade skedar sambal samt chilikrydda och ingefära.
Med stor förväntan serverar jag och ser på min son ta sina första tuggor. "Smakade det bra?" frågar jag.
"Jorå, det är hett" svarar han.
"Åh, det är en massa goa kryddor i" replikerar jag stolt över min prestation.
"Alltså varmt" säger sonen. Till min fasa äter han en portion modell mindre och tackar för maten i vanlig ordning.
Så, det var ingen hit med andra ord. Men jag är glad över min artiga son och kanske min rikedom ligger i att sälja min kropp till forskning istället för att försöka bygga min förmögenhet på matlagning...eller avvakta med mina kostutsvävningar tills jag blir frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar