tisdag 7 augusti 2012

Tittar på OS. Jag hör till det folket som vanligtvis inte gillar att se på sport men friidrotten är kul och spännande.
Ändå har jag ett förflutet inom sporten då jag i min sena barndom tränade och spelade just fotboll och innebandy, tro det eller ej.
Jag har en god vän som är helt begeistrad i hockey. det är inte lönt att ringa eller hälsa på när match pågår. Vill jag ha kontakt gäller det att passa på i periodvilan...
Sporttittandet får dock mig att minnas...
Jag blir påmind av senaste nyårslöftet jag gav som i vanlig ordning bestod av att börja motionera mer och att sträcka upp mina matvanor.
Och i vanlig ordning har jag inte infriat dessa löften.
Men än har jag ju några månader på mig och det är bara att ge sig själv en spark där bak och sätta fart.
Jag har ju vid ett svagt ögonblick lovat mina kollegor att jag ska börja använda kjol på jobbet när jag når en fysisk fasad som jag är nöjd med...
Nä nu ska jag gå och äta lite gräddglass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar