onsdag 1 augusti 2012

Jag lider...
...av en våg av glädje just nu!
Jag har gjort två arbetsplatsbesök under förmiddagen varav det ena resulterade i ett arbetsplats- och skyddsombud, deltagare till medlemsrättsutbildning samt arbetsanpassning. En annan medlem kom in och det visade sig att han hade ersättning att hämta från avtalsförsäkring samt medlemsförsäkring då han varit långtidssjuksriven.
Det andra resulterade i ett möte med två ungdomar som från att inte veta något om facket till att säga: "Det första jag ska göra när jag får ett jobb är att gå med i facket!". Att få reda på att bl a hemförsäkring ingår i medlemsavgiften, något som man måste ha om man ska få hyra lägenhet, var nog det som avgjorde.
Är jag fackföreningsnörd? Svar ja. I dag har jag både sått och skördat!

1 kommentar: