onsdag 26 september 2012

När jag tar livsledigt...

Om 23 år är jag 65 år ung och får, i bästa fall, pension.
Då ska jag ha som mål att glädja pendlande bilister på väg till sina arbeten.

Jag ska sätta mig i min amerikanare, som jag köpt för mina pensionspengar klockan sju på morgonen samt klockan fyra på eftermiddagen, och hålla hastighetsbegränsningen till punkt och pricka.

Jag ska hålla mig innanför de vita strecken på vägen.
Jag ska vinka och le åt stressade och uppretade bilister då de kör om mig i rasande fart.
Jag ska ha stickers i bakrutan där det står: "Det kunde vara värre!", "Have a nice day", "Krama varandra i trafiken och "Tänk på miljön!".

Jag ska färga mitt vita hår i lila nyans och ha Dame Edna- glasögon, såna där "kattögon" med strasspärlor och paljetter på.
Jag ska ha röda skinnhandskar med svandun vid handlederna.

För att jag kan. För att glädja andra och det är ju tanken som räknas;)!

2 kommentarer:

  1. Visst är det! Man möter många i trafiken som envist håller hastighetsbegränsningarna och som aldrig skulle köra utanför de vita sträcken. Samma människor håller krampaktigt "tio-i-två" på ratten och sitter framåtböjd med näsan strax ovanför denna.
    Skulle jag se någon som gör något liknande min dröm, skulle min irritation flyga sin kos snabbt som en avlöning;)!

    SvaraRadera