onsdag 18 september 2013

Som "Den vilda bebin"...

Jag har varit på arbetsplatsbesök där jag aldrig varit förut. Jag har träffat människor som jag aldrig träffat förut.

Jag struntade i GPS:n. Kände mig som en trapper i vildmarken. Jag hittade fram!

Vi har pratat arbetsmiljöarbete. Arbetsplatsträffar, dialog, hantering av svåra situationer, hjärt- lungräddning, arbertsanpassning och rehabilitering, skyddsombudets roll och hur det är att arbeta som personlig assistent är några av de frågor vi lyfte över en kopp gott, starkt kaffe.

Vi har samtalat om vad som definierar en god arbetsplats. Att få komma till tals. Att man arbetat länge. Låg personalomsättning. Att det finns dokumentation så alla vet vad som sagts och vad som ska ske. ingen dold agenda. God kamratanda. Respekt för varandras olikheter. Känslan av att få misslyckas.

Kommunal Norrbotten fick en ny medlem och kommer att få ett nytt arbetsplats- och skyddsombud. Ytterligare utökning i "familjen".

Det luktar höst ute. Snart går moder natur i vintervila.
Känner mig lite äventyrlig och full av energi. Lite som "Den vilda bebin".

En härlig dag! Återigen befinner jag mig i nöjdhetens rum och här stannar jag en stund.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar