onsdag 10 april 2013

"Nästan" kan vara mer än tillräckligt...

Pulsen gick upp rejält i morse. Jag höll på att krocka på väg till arbetet. Jag körde i godan ro efter huvudled med gott om avstånd till framförvarande fordon, efter angiven hastighet.

Jag ser en bil med förare som väntar på att köra ut till höger. Och det gör han, när jag precis ska passera honom!

Tvärnit blev det givetvis och jag hängde mig på tutan. Ondsint körde jag sakta, sakta förbi. Sökte ögonkontakt medan jag allvarligt övervägde att köra in framför honom, stanna, kliva ut och berätta med väl valda ord hur jag upplevde situationen. Men han vägrade titta åt mitt håll. Min plan att ge honom "the evil eye" gick om intet.

Jag besinnade mig.

Han vägrade titta åt vänster. Jag kom från vänster. Kanske hade han nackspärr?!

Det retfulla i det hela är att han körde ca 10 meter från korsningen där vi höll på att krocka. Till busshållplatsen med sitt barn! Där det stod fullt med resenärer och väntade på bussen!

Tur att ingen olycka skedde. Men nästa gång jag ser en blå mercedes med en man i 45-50 årsåldern i så hoppas jag det är på en annan plats, utan barn i bilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar