torsdag 13 december 2012

En ängel i vardagen

Jag känner en kvinna som skänker mig glädje.

Hon arbetar som kokerska, är i sina bästa år och hon är alldeles underbar.

För att beskriva henne och vad det är som gör henne till vardagsängel är inte svårt. Hon möter mig och hela hennes kropp ler, hon har humor, älskar att laga mat och baka. Hon bryr sig om andra och kämpar speciellt för människor som har utländsk bakgrund.

Hon ser för det mesta det positiva i saker som kan vara negativa och hon har styrkan att rycka på axlarna åt vissa människors taskiga attityder.

Som hon skämtsamt uttryckte det en gång: "Det lönar sig inte att gå i strid med en del. Jag säger ibland att jag är utlänning så jag förstår inte bättre, förstår de inte min sarkasm är det upp till dem!"

Hon värvar medlemmar som ingen annan och hon vill lära sig mer om facket. Hon räds inte av olika och låter inte språkbarriärer vara ett hinder, tvärtom! Det hon inte vet, tar hon reda på. Denna kvinna är absolut att räkna med!

Denna juvel är från Iran och vi kramas nästan varje gång vi ses. Hon ger mig energi och hon inspirerar mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar