fredag 2 augusti 2013

Vad ett mammahjärta behöver en fredagkväll...

Första arbetsveckan efter semestern är slutförd.

Bokning av arbetsplatsbesök, samtal med personliga assistenter, nya scheman, företrädesrätt, "har jag rätt lön?", rehabilitering, rabiata chefer, a-kassefrågor, utträden och inträden, leta medlemmar, regn, solsken, "välkommen tillbaka från semestern", kränkande särbehandling, utrymningsvägar, rutiner vid hot- och våldsituationer, dialog med skyddsombud, löneskuld, feriearbetare som arbetat för länge, samråd med Arbetsförmedlingen, FAS 3 och morotskaka.

Det är en del av innehållet. Vem sa att det skulle vara en mjukstart? Jag har ju haft semester i 4 veckor! Morotskakan var god, min fantastiska kollega Linda tyckte vi skulle få i oss lite slisk och jag var inte sen att hålla med.

Efter det att rabarberchutneyn kokats och hällts på burkar, kommer sonen min hem efter att ha umgåtts med kompisarna.

"Här" säger han och sträcker fram en påse Bilar.

Precis vad ett mammahjärta behöver! Inga konstigheter. Bara ta emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar